Ogłoszenie o konsultacjach społecznych dotyczących "Przebudowy i rozbudowy ul. Radomskiej w Kielcach w ciągu drogi krajowej nr 73P"
Celem inwestycji jest:
- poprawa warunków obsługi komunikacyjnej dla mieszańców tej części miasta,
- zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg,
- poprawa przepustowości dla ruchu tranzytowego oraz przeniesienie ruchu drogowego pomiędzy dzielnicami miasta na nowoprojektowane odcinki ulic i tym samym odciążenie ulic lokalnych,
- dostosowanie układu komunikacyjnego do potrzeb zrównoważonego rozwoju potencjalnego regionu metropolitarnego jakim wg planu zagospodarowania przestrzennego województwa są Kielce i ościenne gminy,
- redukcja niekorzystnego oddziaływania negatywnych czynników ruchu drogowego takich jak hałas, zanieczyszczenie powietrza, zanieczyszczenie wód opadowych,
Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego „EKKOM” Sp. z o.o.
w porozumieniu z Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach
W ramach konsultacji społecznych w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, zostaną wyłożone materiały graficzne z proponowanymi rozwiązaniami projektowymi, które są przedstawione na mapach w skali 1:10 000 oraz w skali 1:2 000.
Materiały te będą wyłożone do wglądu przez trzy tygodnie; od dnia 18.VI.2009 r. do dnia 09.VII.2009 r. w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, pok. 4 w godzinach od 7.00 do 15.00.
Spotkanie informacyjne odbędzie się 24.VI.2009 r. o godzinie 1700 w Domu Kultury SABAT w Kielcach przy ul. J.N. Jeziorańskiego 73.
Wraz z materiałami graficznymi zostaną wyłożone zeszyty, do których należy wpisywać ewentualne uwagi i opinie dotyczące przebudowy i rozbudowy ul. Radomskiej w Kielcach.
Uwagi i opinie wnoszone w ramach konsultacji społecznych w podanym wyżej terminie można również przekazywać na adres:
Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego „EKKOM” Sp. z o.o.
Al. Stanów Zjednoczonych 53,
04-028 Warszawa
(z dopiskiem „Przebudowa i rozbudowa ul. Radomskiej w Kielcach – konsultacje społeczne”) lub na adres e-mail: radomska@ek-kom.pl
Postulaty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane
Analizie będą poddawane uwagi i opinie podpisane i zaopatrzone w adres. W uzasadnionych przypadkach, możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i ekonomicznych, wnioski i uwagi zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej oraz materiałach oceniających wpływ inwestycji na środowisko.
Załączniki:
1. Plan sytuacyjny z przebiegiem wariantów na tle mapy topograficznej (w skali 1:10 000)
2. Plan sytuacyjny z przebiegiem wariantów na tle mapy ewidencyjnej (w skali 1:2 000)
3. Formularz do opiniowania opracowania
Cel działań informacyjno – konsultacyjnych
Opis planowanej inwestycji
W koncepcji programowej – etap I – przebudowy i rozbudowy ul. Radomskiej w Kielcach (droga krajowa nr 73) rozpatrywane są dwa warianty trasy:
- Wariant A (zielony)
- Wariant B (niebieski)
Głównymi elementami projektowanego układu komunikacyjnego (wariant A i B) są:
- dwujezdniowy odcinek (dł. ok. 3,1 km) ul. Radomskiej (DK73, klasa GP) będący początkiem wschodniej obwodnicy miasta, od granicy administracyjnej miasta do węzła Wschodnia;
- dwujezdniowy odcinek (dł. ok. 0,9 km) ul. Radomskiej (klasa G) pomiędzy węzłami Krasickiego i Wschodnia;
- dwujezdniowy odcinek ul. WS1, klasa G (dł. 0,75 km, klasa G) pomiędzy ulicami Warszawską i Radomską, na przedłużeniu ulic Witosa i Szybowcowej;
- dwujezdniowy odcinek ul. Warszawskiej, klasa G (dł. ok. 0,45 km);
- jednojezdniowy odcinek ul. Warszawskiej, klasa L (dł. ok. 0,3 km), od skrzyżowania z ul. Radomską do ronda dla zawracających w rejonie mostu przez rzekę Silnicę;
- dwujezdniowy odcinek ul. Witosa, klasa Z (dł. ok. 0,25 km) przy skrzyżowaniu z ul. Warszawską;
- skrzyżowanie ulic Sikorskiego (klasa L), Nowaka-Jeziorańskiego (L) i Starogórskiej (L) oraz przedłużenie Sikorskiego w kierunku Masłowa;
- drogi dojazdowe klasy D, strona wschodnia ul. Radomskiej: DD1 – od ul. Barczańskiej do Szybowcowej; DD2 – od ul. Szybowcowej do ul. Sikorskiego; DD3 – od ul. Sikorskiego do Wschodniej i do centrum handlowego Real;
- drogi dojazdowe klasy D, strona zachodnia ul. Radomskiej: DD4 – od km 4+145 ul. Radomskiej do włączenia w istniejącą ul. Szybowcową w Rejonie Kościoła NMP Matki Kościoła w Kielcach.
W obu wariantach dostępność projektowanej ul. Radomskiej (odc. klasy GP) jest ograniczona.
Połączenia z innymi drogami stanowią kolejno:
- skrzyżowanie z ul. Warszawską i łącznikiem ul. Barczańskiej, w rejonie granicy miasta, na połączeniu z odcinkiem pozamiejskim DK73 prowadzącym do węzła Północ z obwodnicą zachodnią miasta, w ciągu S7. Ten odcinek ul. Warszawskiej zaprojektowano jako jednokierunkowy (wjazd możliwy tylko od strony Warszawy);
- skrzyżowanie z ul. Szybowcową (klasa L) oraz nowoprojektowaną ul. WS1 (klasa G), relacje na wprost ul. Radomskiej prowadzone będą bezkolizyjnie w drugim poziomie – wiaduktem ponad skrzyżowaniem (w drugim etapie realizacji zadania);
- wyłączenie (łącznica wyjazdowa) do ul. Sikorskiego;
- włączenie (łącznica wjazdowa) z ul. Sikorskiego;
- węzeł Wschodnia – skrzyżowanie w dwóch poziomach z ul. Radomską (odc. klasy G)
W obu wariantach istniejąca przestrzeń transportowa zostaje zagospodarowana nowymi elementami układu komunikacyjnego. Projektowane pasy drogowe, w stosunku do istniejących, zostają poszerzone. Na znaczeniu zyskują głównie ulice Radomska, Warszawska (odc. od ul. Sikorskiego do ul. Witosa), nowoprojektowana WS1. Redukcji (do klasy L) ulega ul. Warszawska na odcinku od ul. Witosa do ul. Radomskiej. W docelowym rozwiązaniu ul. Starogórska (obecnie klasa L) zostanie zaślepiona, a jej funkcja zostanie ograniczona (klas D).Na znaczeniu zyska również ul. Sikorskiego, po jej przedłużeniu w kierunku Masłowa oraz wykonaniu wyłączenia i włączenia do ul. Radomskiej. Połączona zostanie także z drogami dojazdowymi ul. Radomskiej DD2 i DD3.Ul. Warszawska – rejon skrzyżowania z ul. Witosa i WS1, poszerzenie jezdni wykonane będzie głównie w kierunku wschodnim.Ul. Radomska zostaje poszerzona głównie w kierunku wschodnim i południowym, wynika to ze sposobu zagospodarowania terenów sąsiadujących oraz warunków geometrycznych i sieci połączeń z innymi drogami.
Wariant A (zielony)
Wariant B (niebieski)
Opis stanu projektowanego i parametry techniczne:
- klasa techniczna drogi – GP – na odcinku od granicy miasta do węzła wschodnia, pozostałe odcinki – droga klasy G
- prędkość projektowa – Vp = 60 km/h
- prędkość miarodajna – Vm = 70 km/h
- liczba jezdni – 2
- liczba pasów ruchu – 2
- szerokość jezdni – 2×3,5 m
- szerokość chodników – 3,5 m (odcinek od węzła Krasickiego do zjazdu do centrum handlowego Real)
- szerokość pasów zieleni – 3,5 m
- szerokość pasa dzielącego – 10 m (2,5 m – odcinek od węzła Krasickiego do zjazdu do centrum handlowego Real)
- klasa techniczna drogi – G prędkość projektowa – Vp = 50 km/h
- prędkość miarodajna – Vm = 70 km/h
- liczba jezdni – 2
- liczba pasów ruchu – 2×2
- szerokość jezdni – 2×3,5 m
- szerokość chodników – 2,5 m
- szerokość pasów zieleni – 5,0 m
- klasa techniczna drogi –L
- prędkość projektowa – Vp = 40 km/h
- prędkość miarodajna – Vm = 70 km/h
- liczba jezdni – 1
- liczba pasów ruchu – 2
- szerokość jezdni – 2×3,5 m
- szerokość chodników – 1,5÷4,0 m
- szerokość pasów zieleni – 3,0 m