Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w gminie Kielce jako element zrównoważonej mobilności miejskiej
Przedmiotem inwestycji pn. „Budowa i modernizacja sieci ścieżek rowerowych w gminie Kielce, jako element zrównoważonej mobilności miejskiej” jest budowa i modernizacja ścieżek rowerowych w mieście Kielce oraz stworzenie spójnego systemu dróg dla rowerów będących elementem zrównoważonej mobilności miejskiej.
Realizacja projektu będzie stanowić uzupełnienie i połączenie z obecnie istniejącą infrastrukturą w mieście oraz połączenie z drogami dla rowerów istniejącymi bądź budowanymi w sąsiednich gminach w ramach Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego (KOF). Dodatkowo nowoprojektowane odcinki dróg rowerowych będą nawiązywać do przebiegu Trasy Rowerowej w Polsce Wschodniej (Green Velo).
Budowa powyższych ścieżek rowerowych spowoduję wzrost transportu rowerowego i jednocześnie wpłynie na rezygnację z części podróży transportem samochodowym, co w konsekwencji przyczyni się do obniżenia emisji szkodliwych gazów do powietrza na obszarze Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego
Celem projektu jest rozwój systemu ścieżek rowerowych w gminie Kielce oraz zwiększenie liczby osób korzystających z dróg dla rowerów. Jest on zgodny z PI 4e celem szczegółowym działania 6.2 "Promowanie strategii niskoemisyjnych oraz zrównoważona mobilność miejska – ZIT KOF RPOWŚ 2014-2020". Przedsięwzięcie zostało ujęte w "Planie gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Kielce". Realizacja celu została zmierzona za pomocą wskaźnika rezultatu – "Liczba osób korzystających z dróg dla rowerów"- 33180 osób/rok oraz wskaźników produktu "Długość wybudowanych dróg dla rowerów" 10,47 km i "Długość przebudowanych dróg dla rowerów" – 1,59 km.
Powyższa inwestycja dofinansowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020, Działanie 6.2 „promowanie strategii niskoemisyjnych oraz zrównoważona mobilność miejska – ZIT KOF”, Oś priorytetowa 6 „Rozwój miast”. Całkowita watrość Projektu wynosi 13 056 223,60 PLN, współfinansowanie UE do kwoty 8 677 200,00 PLN
W ramach przedsięwzięcia budowane lub przebudowywane będą ścieżki rowerowe na odcinkach:
ZADANIE I
ul. Warszawska – odcinek od skrzyżowania z ul. Orkana (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Witosa (bez skrzyżowania) wraz z połączeniem, ze ścieżką w ul. Sikorskiego,
ul. Jaworskiego – odcinek od skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania) do istniejącej ścieżki w ul. Nowaka-Jeziorańskiego,
ul. Orkana – odcinek od skrzyżowania z ul. Klonową do skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania),
ul. Klonowa – odcinek połączenia z ul. Jesionową i ścieżką biegnącą w dolinie rzeki Silnicy do istniejącej ścieżki w rejonie skrzyżowania z ul. Turystyczną,
al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
ul. Wrzosowa odc. od „Ronda Czwartaków” do basenu „Foka” (bez skrzyżowania ul. Wrzosowej z ul. Popiełuszki i ul. Tarnowską),
połączenie ul. Piekoszowskiej z ul. Bernardyńską,
ZADANIE III
ul. Krakowska – odcinek od ul. Pakosz do WDK
ul. Krakowska od ul. Górników Staszicowskich do granicy miasta i połączenie z ul. Zalesie (bez skrzyżowania z ul. Chorzowską)
Charakterystyka projektowanych odcinków:
Zadanie I
ul. Warszawska – odcinek od skrzyżowania z ul. Orkana (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Witosa (bez skrzyżowania) wraz z połączeniem, ze ścieżką w ul. Sikorskiego,
o Długość ścieżki rowerowej
– odcinek wzdłuż Warszawskiej dł. 1540m
– odcinek wzdłuż Sikorskiego d. 63m
o Szerokość ścieżki rowerowej
odcinek wzdłuż Warszawskiej
– dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2.0m,
– ciąg pieszo – rowerowy szerokości 3.0m
odcinek wzdłuż Sikorskiego
– dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2.50m,
– ciąg pieszo – rowerowy szerokości 3.50m,
Przed
{gallery}sr_warszawska{/gallery}
W trakcie prac
{gallery}sr_warszawska_prog{/gallery}
Po realizacji
{gallery}sr_warszawska_fin{/gallery}
ul. Jaworskiego – odcinek od skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania) do istniejącej ścieżki w ul. Nowaka-Jeziorańskiego,
o Długość ścieżki rowerowej 856m
o Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,50m
Przed
{gallery}sr_jaworskiego{/gallery}
W trakcie prac
{gallery}sr_jaworskiego_prog{/gallery}
Po realizacji
{gallery}sr_jaworskiego_fin{/gallery}
ul. Orkana – odcinek od skrzyżowania z ul. Klonową do skrzyżowania z ul. Warszawską (bez skrzyżowania),
o Długość ścieżki rowerowej 1104m
o Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,50m
Przed
{gallery}sr_orkana{/gallery}
W trakcie prac
{gallery}sr_orkana_prog{/gallery}
Po realizacji
{gallery}sr_orkana_fin{/gallery}
ul. Klonowa – odcinek połączenia z ul. Jesionową i ścieżką biegnącą w dolinie rzeki Silnicy do istniejącej ścieżki w rejonie skrzyżowania z ul. Turystyczną,
o Długość ścieżki rowerowej 650m
o Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2.5m,
o Ciąg pieszo – rowerowy szerokości 3.0m – 3.5m
Przed
{gallery}sr_klonowa{/gallery}
W trakcie prac
{gallery}sr_klonowa_prog{/gallery}
Po realizacji
{gallery}sr_klonowa_fin{/gallery}
al. Solidarności od ul. Leszczyńskiej do wjazdu do ul. Wschodniej (strona wschodnia) oraz z budową połączeń z ddr w ul. Nowaka-Jeziorańskiego (bez skrzyżowań z al. Tysiąclecia PP , z ul. Świętokrzyską, z ul. Radomską i wjazdem do centrum handlowego),
- Długość ścieżki rowerowej 2148m
- Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
- Długość ścieżki rowerowej 1335m
- Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
- Długość ścieżki rowerowej 902m
- Dwukierunkowa ścieżka rowerowa szerokości 2,5m
- Długość ścieżki rowerowej 809 m
- Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 m
ul. Krakowska od ul. Górników Staszicowskich do granicy miasta i połączenie z ul. Zalesie (bez skrzyżowania z ul. Chorzowską)
- Długość ścieżki rowerowej 1 124 m
- Dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,0m – 3,5m
Przed