Tymczasowa organizacja ruchu zakłada zakaz ruchu na ulicy Do Modrzewia na odcinku 57 m od skrzyżowania z ulicą Sukowską w kierunku zachodnim (do ul. Ściegiennego) oraz na ulicy Łanowej na odcinku 38 m od skrzyżowania z ulicą Sukowską w kierunku południowym (do ul. Skibowej) – mapka poglądowa . Dodatkowo na modernizowanym odcinku ul. Sukowskiej w ostatnim tygodniu maja wprowadzone zostanie odcinkowe ręczne sterowanie ruchem, a z początkiem czerwca ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.
W ramach inwestycji zaplanowano rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni, zatok autobusowych, zjazdów i chodników, rozbiórkę muru oporowego, przepustu, korytka ściekowego betonowego, budowę nowej jezdni o szerokości 5,5 – 7,00m, budowę zatok autobusowych, zjazdów, chodników oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Ponadto w ramach zadania przeprowadzona zostanie rozbudowa kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej i kanału technologicznego, a także roboty wykończeniowe. Pojawi się również 8 dodatkowych energooszczędnych opraw oświetlenia ulicznego, a 12 istniejących zostanie przeniesionych ze słupów energetycznych na nowe indywidualne słupy. Zainstalowane zostaną także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. dwa progi zwalniające w celu uspokojenia ruchu, a przy przejściach dla pieszych i zatokach autobusowych uwzględnione zostaną potrzeby osób z dysfunkcją wzroku.
Projekt pn. „Wzmocnienie potencjału terenów peryferyjnych poprzez budowę i modernizację układu drogowego miasta Kielce” obejmuje także ul. Karczunek, ul. Wydryńską, ul. Młodą oraz al. Górników Staszicowskich. Wartość całej inwestycji wynosi 37 846 470,40 PLN, z czego Miasto Kielce pozyskało 29 925 000,00 PLN dofinansowania z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.