Miejski Zarząd Dróg zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dla inwestycji pn. „Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych jako uzupełnienie istniejącego systemu ścieżek rowerowych na terenie miasta Kielce – geologiczny szlak rowerowy – zadanie 1” – odcinki 6-8 oraz zad. 2 „Usprawnienie obsługi komunikacja zbiorową terenów pomiędzy ulicami: Bp. Kaczmarka, Armii Krajowej i Karczówkowską poprzez umożliwienie wjazdu autobusom miejskim z ul. Krakowskiej w ul. Chęcińską”.

Konsultacje mają na celu zapoznanie mieszkańców z planowanymi inwestycjami oraz zebranie opinii i uwag koniecznych do wyboru optymalnych rozwiązań. Przedmiotem konsultacji jest projekt koncepcyjny drogi dla rowerów wzdłuż ul. Żytniej po stronie północnej oraz po stronie południowej na odcinku od ul. Armii Krajowej do Hali Widowiskowo-Sportowej, ul. Armii Krajowej po stronie wschodniej i ul. Krakowskiej po stronie północnej na odcinku od bp. Kaczmarka do ul. Armii Krajowej. Drugie zadanie polega na umożliwieniu wjazdu autobusom miejskim z ul. Krakowskiej w ul. Chęcińską oraz ulokalizowaniu 2 przystanków autobusowych z zatrzymaniem się autobusu na pasie jezdnym w ciągu ww. ulicy.

 
 

Opinie i uwagi dotyczą następujących koncepcji rozwiązań:

Odcinek 6 – ul. Żytnia
W ramach inwestycji przewiduje się budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Żytniej, tak aby rowerzystom umożliwić swobodne dotarcie do miejskiej stacji rowerowej pod Hala sportową. Na wysokości restauracji McDonald’s droga rowerowa została poprowadzona od strony jezdni i odseparowana pasem bezpieczeństwa od chodnika.
Na północnym odcinku przewidziano dostosowanie istniejącej drogi rowerowej do obowiązujących przepisów oraz wymianę nawierzchni na bitumiczną. Zaplanowano
przejazd przez ul. Równą oraz kontynuację ruchu wzdłuż istniejącej jednokierunkowej ul. Żytniej. Trasa poprowadzona organizacją ruchu po drodze dwukierunkowej, w ruchu ogólnym przez łącznik ul. Żytniej z ul. Równą, następnie przez ul. Równą aż do ul. Paderewskiego. W obrębie skrzyżowania ul. Równej z ul. Paderewskiego realizowane jest rozwiązanie umożliwiające rowerzystom bezpieczny wjazd na skwer Wolontariuszy. W celu połączenia istniejącej drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż rzeki Silnica przewidziano przebudowę chodnika.
Zaplanowano również drogę dla rowerów wzdłuż drogi jednokierunkowej na ul. Żytniej, następnie założono trasę rowerową w ruchu ogólnym i wyprowadzenie rowerzystów na projektowaną drogę dla rowerów obok wysepki z zielenią. W celu kontynuacji trasy zaplanowano przejazd rowerowy przez ul. Paderewskiego, a na dalszym odcinku wymianę nawierzchni na bitumiczną na szerokości 2,50m (od strony jezdni ronda) wraz z pasem bezpieczeństwa poprowadzoną do istniejącej drogi dla pieszych i rowerzystów na ul. Ogrodowej.

Odcinek 7 – ul. Armii Krajowej – (strona wschodnia) wraz ze skrzyżowaniem z ul. Grunwaldzką, ul. Żytnią, ul. Żelazną
W ramach inwestycji przewiduje się budowę infrastruktury rowerowej i pieszej po wschodniej stronie ul. Armii Krajowej. Na odcinku od skrzyżowania do zjazdu na parking w obrębie centrum handlowego poprowadzono trasę rozdzielając ruch rowerowy od pieszego, stosując odrębne nawierzchnie i oddzielając pasem bezpieczeństwa. Do końca odcinka 7 poprowadzono wspólną drogę dla pieszych i rowerów. W miejscach gdzie nie można było zastosować normatywnych szerokości drogi rowerowej i chodnika wprowadzono miejscowe zawężenie szerokości. Pod konstrukcją kładki pieszej nad ul. Armii Krajowej zastosowano rozdzielenie drogi rowerowej na kierunki. Na skrzyżowaniu z ul. Karczówkowską zaprojektowano miejsce na stojaki bądź stację roweru miejskiego oraz powiązanie ruchu rowerowego z ul. Karczówkowską. Istniejąca zatoka została zastąpiona peronem autobusowym, co umożliwiło swobodne poprowadzenie drogi dla rowerów. Na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej – Żytniej – Żelaznej – Grunwaldzkiej przewidziano powiązanie ruchu rowerowego od wewnętrznej strony skrzyżowania wraz z uzupełnieniem sygnalizacji na projektowanych przejazdach oraz budową detekcji.

Odcinek 8 – ul. Krakowska – (strona północna) od ul. Chęcińskiej do ul. Bp. Kaczmarka
W ramach inwestycji przewiduje się budowę infrastruktury rowerowej i pieszej na cały odcinku odseparowaną od siebie pasem bezpieczeństwa. Drogę rowerową poprowadzono w obrębie zatoki w formie bezpiecznego przeplatania ruchu z pieszymi. Istniejąca zatoka została dostosowana do parametrów umożlwiających swobodne korzystanie z niej podróżujących, z uwagi na wzmożony ruch w godzinach szczytu zaplanowano zatokę dwustanowiskową. Zatokę wyposażono w wiatę przystankową oraz udogodnienia z uwzględnieniem rozwiązań umożlwiających bezpieczne i swobodne poruszanie się niepełnosprawnych. W celu dowiązania do istniejącego terenu, bez ingerencji w działkę nr 680/3 przewidziano mur oporowy. Na etapie koncepcji wyeliminowano konieczność przebudowy istniejących schodów.

Zadanie pn. Usprawnienie obsługi komunikacją zbiorową terenów pomiędzy ulicami: Bp. Kaczmarka, Armii Krajowej i Karczówkowską poprzez umożliwienie wjazdu autobusom miejskim z ul. Krakowskiej w ul. Chęcińską w Kielcach (zad. 2).
W ramach tego zadania, zaprojektowano pas wyłączenia umożliwiający zjazd pojazdów komunikacji zbiorowej jadących od ul. Krakowskiej w ul. Chęcińską oraz rozwiązanie pozwalające na przejazd autobusów w kierunku ul. Karczówkowskiej ul. Bp. Kaczmarka i ronda Giedroycia.
W celu skomunikowania pieszych i rowerzystów, zaplanowano powiązanie infrastruktury realizowanej w ramach zadania 1 z drogą w kierunku ul. Zagonowej. Na ul. Chęcińskiej wyznaczono przystanki komunikacji zbiorowej na pasie jezdnym z korektą geometrii, która polega na dostosowaniu otoczenia do ruchu pieszego przez eliminację miejsc postojowych i wprowadzenie w ich miejsce chodników. W okolicy przystanku umieszczonego blisko placu do zawracania, na końcu ul. Chęcińskiej rekomendowane jest pozostawienie sugerowanego przejścia dla pieszych, tak jak jest obecnie w stanie istniejącym. Przed przystankiem zlokalizowanym w połowie ul. Chęcińskiej zaplanowano wymianę progów zwalniających na wyspowe, tak jak i pozostałych progów zlokalizowanych na ul. Chęcińskiej. Umożliwi to swobodny ruch autobusów na tym odcinku. Między progami, a projektowanym przystankiem, w stanie istniejącym zlokalizowane jest sugerowane przejście dla pieszych. Sugeruje się wyznaczenie miejsca przejścia dla pieszych po północnej stronie ul Zapomnianej,

Uwagi i opinie można składać za pomocą formularza on-line na stronie https://konsultacje.kielce.eu/ lub pobrać formularz opinii ze strony i przesłać:
pocztą na adres: Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-395 Kielce,
e-mailem: boi@mzd.kielce.pl,
e-puap’em (https://www.mzd.kielce.pl/),
e-doręczeniem.
 
Pliki do pobrania:
Ogłoszenie Prezydenta
Formularz do uwag

Zadanie 1

Odcinek 6
Opis zadania 1 odc. 6
Plan sytuacyjny odc. 6

Odcinek 7
Opis zadania 1 odc. 7
Plan sytuacyjny odc. 7

Odcinek 8
Opis zadania 1 odc. 8
Plan sytuacyjny odc. 8