Oddajemy do dyspozycji wszystkim zainteresowanym najnowszy raport z konsultacji społecznych. Tym razem przedmiotem opinii były rozwiązania w ramach projektu "Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych jako uzupełnienie istniejącego systemu ścieżek rowerowych na terenie Miasta Kielce – geologiczny szlak rowerowy – zadanie 1", odcinek nr 4 ul. Grunwaldzka od ul. Piekoszowskiej do ul. Jagiellońskiej oraz odcinek nr 5 ul. Grunwaldzka – od ul. Jagiellońskiej do ul. Armii Krajowej / Żelazna.

W wyniku konsultacji społecznych wpłynęły łącznie 23 wnioski. Większości miały pozytywny charakter i wyrażały pozytywny stosunek do planowej inwestycji wśród mieszkańców Kielc. Najczęściej pojawiającymi się uwagami z wniosków były zmiana geometrii łącznic węzła Grunwaldzka/Mielczarskiego, zaślepienie łącznika Starowiejska/Piekoszowska ze względu na zwiększony ruch samochodowy, ograniczenie wycinki drzew i krzewów i wprowadzenie nasadzeń kompensacyjnych. Dodatkowo pojawiły się również zastrzeżenia i uwagi dotyczące zawężania dróg dla rowerów lub ich przekształcenia w łączoną drogę dla pieszych i rowerów, ale też niewłaściwego wykorzystanie środków publicznych poprzez inwestowanie w już istniejące drogi dla rowerów, podczas gdy w innych częściach miasta brakuje takiej infrastruktury. Po analizie zgłoszonych uwag w całości uwzględniono 7 wniosków, 8 kolejnych uwzględniono częściowo, a 8 nieuwzględniono z uwagi na brak możliwości realizacji postulatów lub ze względu na niezwiązane z inwestycją.

Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie raportu – Raport z konsultacji .

 

Plansze koncepcyjne po uwzględnieniu zmian:
 
Zakres realizacji ww. projektu obejmuje:
  • budowę i przebudowę dróg dla rowerów, dróg dla pieszych i dróg dla pieszych i rowerów,
  • budowę przejazdów rowerowych z przejściami dla pieszych,
  • rozbudowę skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej i ul. Jagiellońskiej wraz z budową i przebudową przejazdów rowerowych,
  • budowę kanału technologicznego,
  • przebudowę zatok autobusowych i peronów przystankowych,
  • wymianę opraw oświetleniowych i doświetlenie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych,
  • przebudowę istniejących sieci uzbrojenia terenu i infrastruktury technicznej kolidujących z inwestycją,
  • przebudowę i budowę zjazdów do celów obsługi przyległego terenu,
  • odwodnienie projektowanych elementów,
  • rozbiórkę ogrodzeń i elementów dróg,
  • wycinkę drzew i krzewów,
  • nasadzenia drzew i krzewów,
  • montaż stojaków rowerowych,
  • montaż detekcji dla rowerzystów,
  • wykonanie organizacji ruchu: oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.