W wyniku konsultacji społecznych wpłynęły łącznie 23 wnioski. Większości miały pozytywny charakter i wyrażały pozytywny stosunek do planowej inwestycji wśród mieszkańców Kielc. Najczęściej pojawiającymi się uwagami z wniosków były zmiana geometrii łącznic węzła Grunwaldzka/Mielczarskiego, zaślepienie łącznika Starowiejska/Piekoszowska ze względu na zwiększony ruch samochodowy, ograniczenie wycinki drzew i krzewów i wprowadzenie nasadzeń kompensacyjnych. Dodatkowo pojawiły się również zastrzeżenia i uwagi dotyczące zawężania dróg dla rowerów lub ich przekształcenia w łączoną drogę dla pieszych i rowerów, ale też niewłaściwego wykorzystanie środków publicznych poprzez inwestowanie w już istniejące drogi dla rowerów, podczas gdy w innych częściach miasta brakuje takiej infrastruktury. Po analizie zgłoszonych uwag w całości uwzględniono 7 wniosków, 8 kolejnych uwzględniono częściowo, a 8 nieuwzględniono z uwagi na brak możliwości realizacji postulatów lub ze względu na niezwiązane z inwestycją.
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumencie raportu – Raport z konsultacji .
- budowę i przebudowę dróg dla rowerów, dróg dla pieszych i dróg dla pieszych i rowerów,
- budowę przejazdów rowerowych z przejściami dla pieszych,
- rozbudowę skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej i ul. Jagiellońskiej wraz z budową i przebudową przejazdów rowerowych,
- budowę kanału technologicznego,
- przebudowę zatok autobusowych i peronów przystankowych,
- wymianę opraw oświetleniowych i doświetlenie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych,
- przebudowę istniejących sieci uzbrojenia terenu i infrastruktury technicznej kolidujących z inwestycją,
- przebudowę i budowę zjazdów do celów obsługi przyległego terenu,
- odwodnienie projektowanych elementów,
- rozbiórkę ogrodzeń i elementów dróg,
- wycinkę drzew i krzewów,
- nasadzenia drzew i krzewów,
- montaż stojaków rowerowych,
- montaż detekcji dla rowerzystów,
- wykonanie organizacji ruchu: oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.