• przy wjeździe od ul. Witosa – dla pojazdów budowy oraz dojazdu do posesji przy ul. Karczunek oraz Warszawska 221A-E;
• przy wjeździe od ul. Warszawskiej – dla pojazdów budowy oraz dojazdu do posesji przy ul. Karczunek, Warszawska 207, 221A-E i garaży;
• przy wjeździe od strony ul. Jeleniowskiej – dla pojazdów budowy oraz dojazdu do posesji przy ul. Karczunek, Warszawska 221A-E, garaży i ROD.
Czasowa organizacja ruchu obowiązywała będzie przez cały okres budowy. Planowany termin realizacji zadania to koniec października 2026 r.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie nowa konstrukcja jezdni, chodnik od strony wschodniej oraz częściowo od strony zachodniej, zjazdy na posesje oraz stanowiska postojowe dla samochodów osobowych. Dodatkowo zaplanowano budowę nowego oświetlenia ulicznego (18 opraw) oraz rozbudowę systemu odprowadzenia wód opadowych (kanalizacja deszczowa i przepusty) i budowę kanału technologicznego.
Ważnym elementem prac jest także rozbudowa mostu i regulacja koryta rzeki. Most będzie poszerzony. Szerokość jezdni zostanie zachowana (5m), ale po stronie wschodniej wybudowany zostanie chodnik o szerokości 2 metrów. Skarpy i dno rzeki w obrębie mostu na długości ok. 20 m zostaną umocnione.
Inwestycja zakłada także wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, zamontowane zostaną również urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Budowa ul. Karczunek to jedno z zadań projektu „Wzmocnienie potencjału terenów peryferyjnych poprzez budowę i modernizację układu drogowego miasta Kielce”. W ramach całej inwestycji zaplanowano także modernizację/budowę al. Górników Staszicowskich, od ul. Fabrycznej do ul. Pańskiej; ul. Sukowskiej, od skrzyżowania z ul. Łanową do granicy miasta; II etap ul. Wydryńskiej, od ul. Napękowskiej do łącznika do ul. Sandomierskiej oraz ul. Młodej, od ul. Jagiellońskiej do ul. Mielczarskiego.
Zadanie jest częścią projektu pn. "Wzmocnienie potencjału terenów peryferyjnych poprzez budowę i modernizację układu drogowego miasta Kielce”, czyli 5 ulic peryferyjnych", na którego realizację Miasto Kielce pozyskało blisko 30 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Łączny koszt prac na wszystkich ulicach w ramach projektu to 37 846 470 zł.