Wymagane dokumenty:

Wniosek zawierający: imię i nazwisko lub nazwę, dokładny adres  i numer telefonu wnioskodawcy oraz inwestora,
nazwę i miejsce inwestycji, nazwę i adres inwestora.

Do wniosku należy dołączyć:

  • orientację – 1 egz.
  • mapę sytuacyjno-wysokościową w skali 1:500 z lokalizacją stacji ładowania – 2 egz.
  • w przypadku wnioskowania w imieniu inwestora należy dołączyć pełnomocnictwo wraz dowodem potwierdzającym wniesienie opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo
  • inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, MZD Kielce może żądać dodatkowych dokumentów)  

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ul. Prendowskiej 7
25-395 Kielce, tel. 34-02-800, 34-02-806, fax. 34-02-830

Opłaty:

Czyność urzędowa niepodlegająca opłacie skarbowej

Termin i sposób załatwienia:

Wydanie decyzji na lokalizację następuje w terminie zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 2024 poz. 572 z późn. zm.). Decyzja jest wydawana na okres 24 miesięcy.

Podstawa prawna:

Art. 39 ust. 3-5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 320, z późn. zm.)

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, w terminie 14 dni organu który wydal decyzję.

Mapa interaktywna lokalizacji stacji ładowania w pasie drogowym

 Legenda (kolor):
rekomendowane lokalizacje ładowarek
ładowarki w trakcie budowy
ładowarkidziałające

Informacje dodatkowe:

Przystosowanie pasa drogowego do funkcjonowania ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów nastąpi staraniem i na koszt Inwestora zgodnie z uzgodnionym w MZD w Kielcach projektem zagospodarowania terenu i projektem stałej organizacji ruchu.
Wniosek należy złożyć zgodnie z poniższym wzorem wniosku. Dla każdej lokalizacji należy złożyć odrębny wniosek.

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte nieruchomości przeznaczonej pod lokalizację stacji ładowania oraz za istnienie podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej, które dotychczas nie zostały zinwentaryzowane  i  zaewidencjonowane.
Zarządca drogi oczekuje i wymaga od wszystkich Inwestorów wnioskujących o wydanie zgody na lokalizację, dokładnego i wnikliwego zbadania każdej z lokalizacji, pod kątem przedmiotu udostepnienia. Po wydaniu decyzji, powoływanie się przez wnioskodawcę na niezgodność stanu faktycznego z otrzymaną dokumentacją lub posiadaną wiedzą na temat stanu faktycznego nieruchomości, nie będzie uwzględniane.

Wnioski do pobrania