"Budowa południowej obwodnicy śródmieścia miasta Kielce – I etap – odcinek od ul. Krakowskiej do ul. Ściegiennego".
PRZEPROWADZONYCH W RAMACH STUDIUM TECHNICZNO – EKONOMICZNO – ŚRODOWISKOWE (STEŚ)
- Wariant żółty (z korektą łączników)
- Wariant różowy (powstały na bazie odcinków z Wariantu żółtego i Wariantu czerwonego oraz z nowymi fragmentami trasy)
Wariant żółty został wybrany ze względu na największą zgodność z korytarzem przewidzianym w Studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego miasta Kielce ze względu na dobre parametry techniczne i funkcjonalne jak również pozytywne opinie instytucji opiniujących.
Wariant różowy został wybrany ze względu na fakt, że jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy wariantem przechodzącym przez środek dzielnicy Pakosz (żółtym), a najbardziej od niego oddalonym (czerwonym) i uwzględnia on równocześnie wnioski złożone podczas konsultacji społecznych.
Jest to wariant korzystniejszy pod względem środowiskowym w stosunku do wariantu czerwonego. Nie ingeruje mocno w tereny leśne i nie wchodzi w teren Parku Krajobrazowego. Przebiega w znacznej odległości od projektowanego obszaru Natura 2000 – Wzgórza Chęcińsko Kieleckie. Trasa wariantu różowego jest krótsza w porównaniu z Wariantem czerwonym. Wariant czerwony był najdłuższy spośród rozpatrywanych. Wariant różowy przebiega w oddaleniu od zabudowy mieszkaniowej rejonu ulic Pakosz, Dzika, Sucha, Boczna, świrowa, Okrężna omijając ją od południowej strony.
W obu wariantach zaproponowano nową trasę łączników z ulicą Armii Krajowej, których przebieg minimalizuje w znaczący sposób zajęcia terenów zabudowy ieszkaniowej rejonu ulic Zagrodowa, Zaścianek, Zagonowa.