Procedura zgłoszenia szkód osobowych i komunikacyjnych

  • Protokół zgłoszenia szkody
  • dokumentacja fotograficzna z miejsca zaistnienia szkody
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  • materiały dowodowe potwierdzające okoliczności powstania szkody – np.
  • oryginały oświadczeń świadków wskazanych na formularzu zgłoszenia szkody, zawierające opis przebiegu zdarzenia, zaświadczenia służb (np. Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna).

Miejsce złożenia dokumentów

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach
ul. Prendowskiej 7
25-395 Kielce
tel. (41) 34-02-800

Opis procedury

Każda z osób poszkodowanych, ubiegająca się o odszkodowanie z polisy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach obowiązana jest do wypełnienia stosownego protokołu zgłoszenia szkody (Załącznik Nr 1).

Poprawnie wypełnione protokoły zgłoszenia szkody wraz z dokumentacja fotograficzną, dostarczone do Miejskiego Zarządu Dróg, zostają następnie przesyłane za pośrednictwem naszego brokera do Towarzystwa Ubezpieczeniowego celem dalszego prowadzenia postępowania odszkodowawczego.

Sposób wypełnienia protokołu zgłoszenia szkody:

szkody komunikacyjne

  • prawym górnym rogu protokołu należy podkreślić jakiego rodzaju szkoda zostaje zgłoszona (w tym przypadku szkoda na pojeździe
  • Należy czytelnie wypełnić wszystkie dostępne pola (w miejscu poszkodowany należy zawsze wpisać właściciela pojazdu). Ponadto należy podać nr telefonu. Jeżeli poszkodowany wskazuje świadków zdarzenia konieczne są ich podpisy składane w dolnej części protokołu. Jeżeli na miejscu zdarzenia przez kierującego została wezwana policja, taka informacja również musi zostać zawarta w przedmiotowym protokole. Do protokołu szkody zgłasząjący obowiązany jest załączyć dokumentację fotograficzną z precyzyjnie zaznaczonym miejscem jej powstania. Taką dokumentację należy dostarczyć do siedziby Miejskiego Zarząd Dróg w Kielcach,  ul. Prendowskiej 7, 25-395 Kielce lub pocztą elektroniczną na adres: boi@mzd.kielce.pl

szkody osobowe

  • w prawym górnym rogu protokołu, należy podkreślić jakiego rodzaju szkoda zostaje zgłoszona (w tym przypadku szkoda osobowa)
  • W przypadku tego rodzaju szkody, należy pominąć następujące pola załącznika (kierujący, marka, nr rej. uszkodzonego pojazdu, miejsce parkowania pojazdu do oględzin).

Pozostała część protokołu wraz z dokumentacją fotograficzną musi zostać wypełniona jak w przypadku szkód komunikacyjnych, a następnie dostarczona do Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-395 Kielce lub pocztą elektroniczną na adres: boi@mzd.kielce.pl

 

POLISA OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ

Numer Polisy: AN3 03420002

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych

Szczegółowe informacje pod numerem telefonu Miejskiego Zarządu Dróg:
41 34 02 800
Godziny urzędowania : Pon. – pt. 7:30 – 15:30
Kontakt do Towarzystwa Ubezpieczeniowego: 801 159 159

Informacje dodatkowe

art. 6 ust. 1 lit. a RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1), tzw. RODO,  informuję, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-395 Kielce, tel. 41 34 02 800, e-mail: boi@mzd.kielce.pl, w imieniu którego działa Dyrektor.
  2. administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można sie skontaktować w sprawie swoich danych osobowych, kontakt e-mail:  iodo@mzd.kielce.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zgłoszenia i likwidacji szkody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu likwidacji szkody.
  4. odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat, co wynika z przepisów archiwizacyjnych i uzależnione jest od rodzaju przechowywanej dokumentacji.
  7. posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  8. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  9. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości podjęcia czynności statutowych i załatwienia sprawy przez Miejski Zarząd Dróg w Kielcach.
  10. Pani/Pana dane nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany, np. w formie profilowania.

 

Wnioski do pobrania