Wydawanie decyzji na lokalizację urządzeń w pasie drogowym ulicy (ogólnodostępna stacja ładowania)
Wniosek zawierający: imię i nazwisko lub nazwę, dokładny adres i numer telefonu wnioskodawcy oraz inwestora,
nazwę i miejsce inwestycji, nazwę i adres inwestora.
Do wniosku należy dołączyć:
- orientację – 1 egz.
- mapę sytuacyjno-wysokościową w skali 1:500 z lokalizacją stacji ładowania – 2 egz.
- w przypadku wnioskowania w imieniu inwestora należy dołączyć pełnomocnictwo wraz dowodem potwierdzającym wniesienie opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo
- inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, MZD Kielce może żądać dodatkowych dokumentów)
Miejsce złożenia dokumentów
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach
ul. Prendowskiej 7
25-395 Kielce
tel. (41) 34-02-800
Opłaty
Czynność urzędowa niepodlegająca opłacie
Termin i sposób załatwienia
Wydanie decyzji na lokalizację następuje w terminie zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 2024 poz. 572 z późn. zm.). Decyzja jest wydawana na okres 24 miesięcy.
Podstawa prawna
Art. 39 ust. 3-5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 320, z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, w terminie 14 dni organu który wydal decyzję.
Mapa interaktywna lokalizacji stacji ładowania w pasie drogowym
Legenda (kolor):
rekomendowane lokalizacje ładowarek
ładowarki w trakcie budowy
ładowarki działające
Informacje dodatkowe
Przystosowanie pasa drogowego do funkcjonowania ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów nastąpi staraniem i na koszt Inwestora zgodnie z uzgodnionym w MZD w Kielcach projektem zagospodarowania terenu i projektem stałej organizacji ruchu.
Wniosek należy złożyć zgodnie z poniższym wzorem wniosku. Dla każdej lokalizacji należy złożyć odrębny wniosek.
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte nieruchomości przeznaczonej pod lokalizację stacji ładowania oraz za istnienie podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej, które dotychczas nie zostały zinwentaryzowane i zaewidencjonowane.
Zarządca drogi oczekuje i wymaga od wszystkich Inwestorów wnioskujących o wydanie zgody na lokalizację, dokładnego i wnikliwego zbadania każdej z lokalizacji, pod kątem przedmiotu udostepnienia. Po wydaniu decyzji, powoływanie się przez wnioskodawcę na niezgodność stanu faktycznego z otrzymaną dokumentacją lub posiadaną wiedzą na temat stanu faktycznego nieruchomości, nie będzie uwzględniane.
Wnioski do pobrania
- Wniosek o wydawanie decyzji na lokalizację urządzeń w pasie drogowym ulicy (ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych)
- Schemat poglądowy zasady oznakowania miejsc parkingowych montażu ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
- Szczegółowe warunki budowy stacji do ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych lokalizowanych w pasie drogowym
- Wniosek o uzgodnienie dokumentacji projektowej